Problem i snölandet

Jag har ett problem.
Jag har redan börjat få ångest för att det känns som om jullovet snart är slut, och jag orkar inte skolan just nu.
Fast den där ångesten tycker jag är lite tidig iår. Den brukar komma när det är två dagar kvar av lovet, inte två veckor.
Det kanske känns så just för att lovet inte riktigt har fått nån fart.
Det känns inte så lovigt lixom. Men det löser sig imorrn, då det börjar på riktigt.

Sen har jag bestämt mig för att jag vill göra om i mitt rum också, så nu ska jag bara övertala pappa att göra det åt mig.
Jag vill för det första måla om, för jag kan helt ärligt säga att jag har tröttnat på de blommiga tapeterna som jag valde när jag var fem. Jag vill ha nåt i svart och lila så det matchar alla detaljer jag har.
Sen vill jag bygga ihop mina två garderober och ta bort en dörr så det blir en liten klädkammare. Jag vill slänga ut min fula bokhylla och sätta upp två långa, mörka, fristående hyllor istället.
Sen är jag nog nöjd.
Kanske.


Men nu ska jag gå och bläddra lite i mina nya kokböcker och göra klart min meny som vi ska ha i varmköket nästa år.
Jag har valt frankst tema och jag har nu bara varmrätten kvar att planera. Förrätt och dessert är klart.
Jag måste komma på nåt franskt och fiskigt.

Have fun, och börja vara snälla mot varann redan nu!
Annars kanske inte tomten kommer nästa år..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0