Dryga Fredagar Tills Sommarn?

Idag hade jag storkök för första gången, och jag kan säga att det kommer bli ett antal dryga fredagar framöver.
För precis som jag kom ihåg det från ettan så är storkök det absolut tråkigaste, segaste och drygaste ämnet man kan ha!
Dessutom är det i skolan storsta kök, så det är ju inte lite man ska städa.
Jag var på veg och specialkost idag, och nej Manda, du missade verkligen ingenting.
Jag gjorde vegen så det var inte mitt fel att köttet du skulle ha ätit blev torrt och rotfrukterna till var råa.
Jag gjorde majsplättar med ris och bönröra.
Och jag fick jättemycket beröm för att jag gjorde hela rätten själv, för tro mig, att göra en rätt helt själv i storköket som innehåller många ingridienser och mycket hackande är inte lätt när man hade en timme genomgång så vi bara hade en och en halv timme på sig att göra maten.
Läraren berömde mig, och av det jag har hört så är hon inte den som slänger ut beröm hit och dit, och hon tog till och med med sig två matlådor av det hem!
Jag måste ju ha lyckats på något sätt.

Idag är jag hur som helst sjukt trött.
har legat och halvsovit framför tv:n ända sen jag kom hem, alltså sen ca 10 över 2.
Men som min helgregel lyder, så får jag inte sova före halv ett.

Imorrn ska jag till farmor och farfar och fika, i Skarpnäck, och sen ska jag möta Kalle inne i stan och så ska vi hämta ut våra bio-biljetter, gå runt och kolla i affärer och sånt som jag tycker är roligt och sen ska vi såklart kolla på bio.
Tror att det blev typ kick ass eller nåt sånt.
Nästa fredag kommer italienarna hit, och även fast jag inte var i Italien och träffade dom och upplevde allt där, så ser jag fram emot det!

Puss.

Kommentarer
Postat av: Miranda

du är så duktig, min lilla kockstjärna :'D

2010-04-16 @ 22:46:38
URL: http://absolutemiranda.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0