Födelsedagstårta

Igår hade jag två lektioner.
Sen åkte jag till Handen och väntade på Kalle i tre timmar. Ensam.
Två timmar var okej, för jag visste att jag skulle få vänta så länge.
Men han kom en timme senare.
Då vart jag lite putt.
Det är ett ganska gulligt ord by the way.

Imorse gick vi upp tidigt allihopa för att sjunga för födelsedagsbarnet.
Jag gick upp lite tidigare än alla andra bara för att ordna frukost på sängen åt honom.
Det verkade som att han blev glad för presenten också.
Fast jag vet inte.
Han var ju ganska trött så jag fick ingen större reaktion.

Idag stannade jag i skolan till lunchen, men jag mådde inge vidare så det var bara att ta sitt pick och pack och dra därifrån.
Jag åkte till Kalles skola, som för övrigt är sjukt stor! Och hämtade nycklarna så jag kom in.
Jag köpte lite tårtgrejer, och sen när jag väl kommit hem och duschat satte jag igång med tårtbaket.
Nu står tårtan färdig inne i kylen och väntar på att ätas.
Ni skulle fått se en bild på den, men jag har ingen usb kabel här så tyvärr.
Jag städade hela köket också, ordentligt.
Bara för att jag inte hade så himla mycket att göra.
Sen st ädade jag litegrann i Kalles rum också.
Och plockade en liten bukett vitsippor.
Sen åt jag en falukorvsmacka för den som vill veta, och nu sitter jag här och väntar på att nån ska komma hem.

Kalle har fått en tårta i huvudet fick jag veta precis.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0