Till Minnets Atonala Melodi

Nu har jag sökt minst 10 jobb idag.
Ska fortsätta i veckan då det kommer upp nya.
Och gå runt och ge ut mitt cv.

Det är en misslyckad lördag hittills.
Jag vill bara att dagen ska ta slut.
Jag vill glömma.
Drömma mig bort och inte komma tillbaka förräns allt är förbi.
Jag vill göra saker ogjorda.
Jag ångrar så mycket.
Jag vill inte ha de erfarenheter jag har.
Jag vill vara mammas och pappas lilla oskyldiga ängel.
Jag vill vara den lilla söta som aldrig gör en fluga förnär.
Jag vill inte veta om livets hårdare sidor.
Jag vill fan va barn igen.
Gå på dagis och inte ha några bekymmer i hela världen.
Men så kommer det aldrig att bli igen.
Den tiden är förbi.
Nu är det dags att växa upp.
Och jag har fått göra det på den hårda vägen på många sätt.
Det är jag inte tacksam för.
Men jag har haft en riktigt bra uppväxt ändå.
En fantastisk familj, underbara vänner, bra hus, nära till allt jag vill.
Men det räcker inte idag.
När minnena spökar och tankarna snurrar runt i huvudet.
Jag vill vara någon annan.
Jag vill inte vara mig själv idag.
För idag, är en dålig dag.
Och det finns inget som nån kan göra för att göra den bättre.
För ni har inte att göra med det här.
Det är på mitt samvete.
Mitt fel.
Min dumhet.
Jag hatar mig själv ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0