En Redig Röra

I fredags var jag och Ingalill på IKEA, och det gjorde vi bra kan jag säga!
Vi skulle ha en lampa och lite tyg, men vi kom därifrån med två fulla såna där blå IKEApåsar.
Det mesta var till huset som Kalle håller på att rusta upp nere vid sjön (som faktiskt börjar bli klart, så snart är det dags för invigning!), men det blev även en hel del grejer till Kalles rum. Så nu är det lite mer hemtrevligt där.
Tre nya kuddar så man får lite ryggstöd om man sitter i sängen, en gosig filt (som jag är helt kär i! Den ska jag ligga och mysa under varje gång Kalle måste spela nåt av sina spel och jag snällt får titta på en film), En vanlig kudde till mig, en lampa att ha vid sängen, en gardinstång och tyg att sy gardiner av.
Jag måste säga att jag verkligen sätter mitt märke i det där huset.
Mycket har förändrats sen jag kom, vissa saker har varit på mitt initiativ, andra inte.
Men det märks att jag finns där.
Igår jobbade vi mest nere vid huset, och det ger verkligen resultat.
Sen kom Simon förbi en stund, och sen åkte jag hem för att träffa Malin och Yvette en sväng, och vägen hem var minst sagt intressant.
Först hittade vi denna:

En jättelarv som slåss med en fluga.

Och sen hittade vi en död igelkott :(

Så det var många saker vi inte är vana vid att se som vi fick se igår.

Idag har jag och pappa varit en sväng hos farmor och farfar, som blev jätteglada över att se mig, eftersom jag inte följde med till Estland så de har inte träffat mig sen slutet på juni.
Sen åkte vi och handlade, för sen vi kom hem från mormor och morfar (förra fredagen) så har det inte handlats mycket.
Jag som äter mellan 5 och 8 frukter om dagen, har lidit svårt av den enorma fruktbristen här hemma, så nu har jag köpt på mig både det ena och det andra.
Honungsmelon, cantaloupemelon, ananas, äpplen, nektariner, bananer och clementiner.

(Så nu får du allt ta och släpa dig hit Kalle, så du får lite av din älskade karameliserade ananans ;p)

Vi åt revbensspjäll till middag förresten, smaskigt!

Och jag har lärt Niklas en hel del om surdeg efter att ha tittat på Leila bakar. Haha jag älskar det programmet! Hon är lixom så tillgjord men ändå så söt! Och hon gör alltid roliga saker! Som t.ex hallonpizza och fikonpizza.

Nu har jag fixat lite ny musik till mobilen, och ska snart sätta på dagens avsnitt av Paradise Hotel Danmark.
Jag har blivit helt kär i danska efter att ha kollat på 35 avsnitt av det, så min kärlek för Natteravn har bara förstärkts!

Puss.

Det här inlägget blev allt en redig röra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0