Godmorgon Folket

Jättespindeln som ramlade ner i elementet i torsdags kom tillbaka igår.
Det blev en lång kamp mot den med hårspray, tidning och kopp, men nu är den fängslad under en kopp på golvet (heltäckningsmatta btw), och där kan han stanna tills vi åker hem.
Idag jobbar jag 1 till 9, vilket jag har gjort en gång förut, och det tyckte jag inte om.
Inte när det finns lata kockar som låter praktikanterna städa allt.

Jag gillade faktikst att jobba frukost. Det var lite lagom slappt, och sen hade man hela eftermiddagen att göra vad man vill.
Morgonen har spenderats framför tv:n, med barnprogram på och så har jag pratat lite mer med mamma och pappa.
Just nu skiner solen glatt in genom fönstret, så efter frukosten ska jag nog gå ut på upptäcktsfärd i den lilla staden.

Idag har Karl banan fest igen (tredje helgen i rad som han har det hemma hos sig!) och jag får inte vara med :(
Jag är aaavundsjuk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0