Jobbigt Val

Imorse ringde han som fixar praktikplatser mig, och sa att jag har chans att få en i Oxford, England.
Det är en av skolans bästa praktikplatser.
Jag blev så chockad att jag tackade nej på direkten, men han sa att jag skule tänka på det till imorgon.
Jag blev helt chockad, eftersom jag inte ens har önskat en utomlandspraktik, så eftersom jag får erbjudande ändå, så måste lärarna tycka att jag är riktigt bra.
Jag ringde Kalle först, och då försökte jag hålla tillbaka lite, men det gick inte så bra.
Han sa att om jag ville så skulle jag ta den och att det var en enormt bra chans.
Sen ringde jag mamma, och då brast det.
Jag grät som en liten barnunge (över en praktikplats!!!!).
Hon sa ungefär samma sak som Kalle.
Sen har jag pratat med en annan tjej som har fått samma erbjudande, och hon tvekar lika mycket som jag gör.
Men åker jag så åker hon.

Det här kom som en blixt från en klar himmel.

Åker jag så missar jag min 18-årsdag och jag åker ifrån alla i 7 veckor.
Jag börjar ju sakna folk väldigt mycket väldigt lätt så det kommer bli fruktansvärt svårt, och jag får hemlängtan lätt också.
Men åker jag inte missar jag mitt livs chans, och en jäkla upplevelse.

Jag har alltså till imorgon på mig, och tar jag den åker vi om en och en halv vecka.
Lite kort varsel va?

Kommentarer
Postat av: mall

Kan inte messa för min mobil är cp och vill inte skicka sms just nu, men TA DEN SUSS! :)

Världens chans och du kommer ha kul som helst^^ Och du kan ju gå ut på krogen i england på din 18årsdag lika väl som här!<3 kanske inte alla roliga människor där då men vi firar dig självklart när du är hemma igen då ju!

När du inte åkte till italien som många andra i din skolan så var ju utlandspraktik nästan de enda du pratade om och var jätteglad över att ha förtur till. Du vill ha den platsen suss, så ta den :)<3 VI får prata på skype lite då å då så du inte får för mycket hemlängtan^^

2010-08-10 @ 13:50:40
URL: http://spralls.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0