Ultraljud!

Min lärare ville prata en minut med mig idag, och det brukar enligt min erfarenhet aldrig betyda något bra, men det gjorde det den här gången. Han gav mig jättemycket beröm för att jag jobbade så bra och såg hela tiden nästa steg framför mig. Så då blev jag ju självklart glad!
Jag hade ju min läkartid idag, så jag var bara med på lektionen ett par timmar innan jag drog.
Läkaren bankade och slog på min rygg och kollade mina reflexer för att se om det var något nervfel.
Tillslut tog vi ett prov för urinvägsinfektion.
Det var inte positivt, men itne negativt heller.
Det är ju lite udda.
Så sen fick jag ta blodprov för att se njurvärden och skit, och hon som tog provet var tvungen att sitcka mig flera gågner och i båda armarna för att få ut något blod. Så nu kommer jga få finfina blåmärken!
Och jag fick min remiss som jag ville ha, fast kanske inte den jag tänkt mig.
Doktorn sa att han ville göra ett ultraljud på mig, och jag blev lite rädd och tänkte att han misstänkte att jag var gravid, men sen la han till att det var på njurarna.
Alltså har jag fått en remiss för att göra ultraljud på njurarna.
Och stränga order om att ifall jag får väldigt ont måste jag åka in till akuten direkt!
Njurarna är ju trots allt värdefulla.
Fast sen tror jag faktiskt inte att det är mina njurar det är fel på för jag vaknade ju upp en morgon av att jag hade så ont att jag inte kunde röra mig, och jag tycker att njurarna borde ge ltie mer förvarning än så.
Men jag kan ju mer än definitivt ha fel, det är ju inte jag som är läkaren.
Skönt att nånting händer nu iallafall, och att jag får en ltien utredning.

Snart kommer Malin, och då ska vi upp till Högdalen och äta en Sussi-och-Malin-klassiker innan vi ska till kyrkan och baka pepparkakor!

Puss och hej! :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0