Uppdatering?

Här har det visst stått och blivit dammigt!
Hoppsan.
Jaa, jag har haft mycket att göra de senaste dagarna och haft absolut noll lust att blogga när jag väl haft en stund över, så ursäkta om ni har saknat mig.

I onsdags var jag och Karlsson på julmarknaden och jag köpte lite julklappar. Sen åkte vi hem, och jag kan helt ärligt inte riktigt komma ihåg vad vi gjorde...
Jo juste! vi spelade mitt absoluta favoritspel från när jag var några år yngre än vad jag är nu, och Kalle blev totalt utklassad av mig!
I torsdags var sista dagen i köket, och även sista dagen som hela klassen var samlad innan praktiken, så nu ses vi inte mer allihop förrän i mars. Det är lite sorgligt för jag gillar min klass väldigt mycket.
I fredags hann jag inte mer än sätta min fot på skolans område innan brandlarmet drog igång, så det var bara att stå utanför med resten av skolan och vänta på att brandkåren skulle komma.
Sen hade jag svenskaprov och sen var det jullov!
Jag gick in till centrum och åt lunch med Manda och köpte lite julklappar innan jag åkte hem och började med julklappsverkstaden.

Det var rent och snyggt när jag började.

Och inte lika rent och snyggt när jag var klar.

Men en liten hög med julklappar fick jag ihop.

Sen bar det av mot Hellströms, och efter mycket om och men träffade jag Malin, Daniel och massa andra. Alla dessa andra + Malin och Daniel började röra sig hemåt efter ett par timmar, så då anslöt jag mig till folket från skolan som också var där. Vi tänkte att vi skulle ha lite julavslutning, så vi slutade på Entourage. Jag kom hem strax efter tre, efter många timmars dansande och var vrålhungrig, för jag hade inte ätit nån middag.


På lördagen var jag lite segare än vad jag brukar vara etfer att ha varit ute kvällen innan, men det var bara att ta sig i kragen och släpa sig upp för att göra färdigt Janne och Ingalills julklapp, och sen dra sig mot de försenade pendeltågen.

Så fint det blev.

Lördagen spenderades sen till största delen med att tvinga Kalle att plugga medans jag såg på Desperate housewives. Och på kvällen spelade vi ett spel med Ingalill, och den här gången var dte min tur att bli totalt utklassad.
Sen blev det filmtime, och sen puss och godnatt vid tretiden.
Idag vaknade vi ett par timmar försent. Så det blev en snabb frukost/lunch innan vi åkte till tåget och tuffade hem till mig.
En dusch, lite pianospelande och några minuters TV:tittande hann vi med innan vi skulle åka på julmiddag hos farmor och farfar.
Nu har Kalle precis blivit hämtad för han ska hem och "plugga".
Men vi ses igen på tisdag.
Det är faktiskt sista gången vi ses innan nyårsafton, för jag åker ju till mormor och morfar på onsdag kväll, och han åker till Åre på torsdag morgon, och sen är vi båda borta en vecka.
Jag har tänkt på en sak, den senaste månaden har vi bara träffats varannan vecka. Det tycker jag är lite tråkigt. Så det får vi väl se till att ändra på.
Ett nyårslöfte kanske?

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0