Året Som Varit

Jaa, då är 2010 strax till ända, och 2011 kommer att ta oss alla med storm!
Men jag tänkte att en liten tillbakablick på året kanske skulle sitta fint såhär 11 och ½ timme innan det tar slut.
2010 är året då...
  • ...jag läste ut den längsta bokserie som kan finnas - Sagan om isfolket (47 böcker!)
  • ...vi satt i 3 timmar och 59 minuter på Pizzahut och fick hela resutrangen att skratta högt åt oss när vi välte ut glas och slog ner salt och pepparkar i golvet
  • ...jag lyckades sätta ihop ett bord helt utan hjälp av någon eller något annat än bruksanvisningen (att bordet sen blev snett och gungar så fort man petar till det är en annan sak)
  • ...jag har upptäckt vilka som verkligen finns där när de behövs i både lycka och sorg
  • ...jag verkligen, verkligen verkligen har trivts i min klass till 100 %
  • ...jag fick uppleva den absolut längsta vintern i hela mitt liv
  • ...jag brände handen i fritösen
  • ...jag tackade nej till en utbytesresa till Italien
  • ...flest av mina vänner har blivit dumpade
  • ...jag har hållit det tal som jag är mest nöjd med hittills i mitt liv (och med tanke på min enroma scenskräck så är det bra)
  • ...jag blev livrädd för askmolnet som kom från Island
  • ...vi missade tåget fast vi sstått på perrongen och väntat på det i 20 min
  • ...jag skrev en recension om en bok jag aldrig läst och fick MVG
  • ...jag gick från svarthårig till blond på ca en timme
  • ...jag bestämde hur min studentmössa skulle se ut
  • ...jag jobbade på med folk med en lättare utvecklingsstörning
  • ...Niklas tog studenten på riktigt
  • ...vår kronprinsessa gifte sig
  • ...Jag hade världens roligaste midsommar
  • ...jag och Kalle fyllde ett år
  • ...jag såg världens minsta bibel
  • ...vi tog hand om en liten föräldralös fågel, och även året då vi hade en begravning för samma föräldralösa fågelunge
  • ...jag åkte utomlands ensam för första gången
  • ...jag åkte hemifrån längsta tiden hittills
  • ...jag klarat mig själv utan någon som tog hand om mig i 7 veckor
  • ...jag fick mina tre första bra knivar
  • ...jag fyllde 18
  • ...jag hade min krogdebut, både i England och hemma i mitt väna Sverige
  • ...jag blev projektledare för projektarbetet
  • ...jag fick chili i ögat
  • ...jag lärde mig att man kan avgöra handsstorleken med hjälp av skostroleken
  • ...jag fick en odiagnostiserad ryggskada
  • ...jag helt enkelt har levt livet till max
Ja, 2010 har faktiskt i stort sett varit ett väldigt bra år för mig, men självklart har det haft sin dalar. Men vad vore livet utan lite dalar?
Tråkigt fakiskt.
Nu hoppas vi på att 2011 blir ett minst lika bra år, men det känns som att efter ett bra år är det väl ganska otroligt att det kommer komma ett till på raken?
Men hoppas kan man alltid göra.
Dessutom har jag ju en massa saker att se fram emot.
Karl banans 18årsdag, studenten, komma ut i verkliga världen, ev flytta hemifrån och massa massa mer.
Så vi har ju alla förutsättningar att lyckas bra även detta kommande år.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0