Majonäsfönster

Idag när jag kom hem låg det ett brev från nån fönstergrej här hemma, och då kom jag att tänka på att jag hade ingen aning om ifall vi har bytt våra gamla typ 50-talsfönster till nyare.
Det hade vi inte upptäckte jag.
Men sen kom jag också att tänka på att jag och Malin hade ett särskilt ord för just såna fönster, för hon hade (eller har kanske :s) såna hemma hos sig också.
Majonäsfönster.
Det är ju lite udda namn, men så är ju vi två lite udda också.
Nej, men back to my point.
Vi kallade dom för majonäsfönster för att när man tittade ut genom dom på de vita grejerna som sitter på kanterna på tak och rörde lite på huvudet så såg det ut litegrann som majonäs.

Det var dagens meningslösa historia.
Idag så redovisade Ross och Robin om dyslexi på svenskan och då var ett av symptomen att man inte kan höger och vänster.
Jag kan inte höger och vänster.
Och många av de andra symptomen stämde in på mig också.
Så vem vet, jag kanske har dyslexi??

Kommentarer
Postat av: mall

JAA :D MAJONÄÄÄS! :D:D:D:D men näe.. vi har inte kvar några sånna :(

om jag inte har dyselexi så har jag iaf vääääärldens hat mot böcker och långa texter! det är säkert iaf xD

2010-02-18 @ 18:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0