Michael Jackson.

Det är vad folk har kallat mig större delen av dagen. Och det har inget med musik eller att bleka sig eller vara anklagad för pedofili, utan för att jag har en vit handske på mig.
Då kan man ju fråga sig, varför har jag en vit handske på mig?
Jo, det ska jag tala om för er.
Idag skulle jag hjälpa de som gjorde fisk i köket att fritera musslor så de skulle kunna koncentrera sig på allt annat som behövdes till rätten. Fritera musslor har jag gjort många gånger, så det var inte svårt eller så, men aj, så fel det kan gå ibland.
När man friterar musslor så ska man först doppa dom i frityrsmet och sen hålla ner dom i oljan ett tag, med fingrarna så att de inte sjunker ner till gallret och fastnar (man ska självklart inte ha fingrarna i oljan!). Jag gjorde så med några stycken, men så helt plötsligt, när jag står där med handen i fritösen, så exploderar en mussla! och ni kan ju räkna med att det stänkte 180 grader varm olja!
Och eftersom min lilla hand var mitt i explotionen så fick även den en massa olja på sig.
Så nu sitter jag här med en vit handske och brännskadegel, efter att ha varit hos sjuksköterskan och blivit ompysslad.

Det verkar som att  det inte finns någon ände på mina olyckor och sjukdomar och skador. En dag kommer jag väl falla död ner.

Jaja nog om det. För övrigt så gick det faktiskt väldigt bra för hela köket idag, och det händer inte så ofta faktiskt. Och vi hade städat klart när det var 7 minuter kvar av lektionen. Det har aldrig hänt någonsin förut!

Karlsson var här i 40 minuter innan han åkte iväg till sin thaiboxning och den lilla gubben hittar inte så himla bra häromkring och kan inte tunnelbanan så bra, så det blev en hel del fel innan han till slut kom iväg. Så därför har jag nu skrivit lappar exakt hur han ska åka, vilken buss och vilket tåg och vart de ska nånstans, och vilken perong de går ifrån.
Så snäll flickvän är jag:D


Kommentarer
Postat av: Miranda

sussi. jag lider verkligen med dig. verkligen. :o <3

2010-02-03 @ 10:52:59
URL: http://msmiranda.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0