Mission To Keep Climbing

För det första vill jag bara poängtera att alla SL:s chaufförer ska ha en stor eloge för det fantastiska jobb dom gör just nu.
Alla klagar och vill mörda SL, men vad är meningen med det?
Visst, man kan tycka att dom borde ha lärt sig att hantera vintern, men det är faktiskt så att vi har inte haft en såhär kall och hård vinter på över 30 år, så att det blir kaos är inte konstigt.
Varenda chaufför som finns på hela SL jobbar dubbla shift, natt som dag, och gör sitt bästa för att få allt att flyta på.
Det gör det inte, men vad ska man bli sur för?
Dom gör det dom kan, mer går inte att begära.
Vill ni att något ska hända, rösta på vänstern så höjs skatterna och lite mer går förmodligen till landstinget, tror jag det är som har hand om sjukvård och kommunaltrafik.
Det är våra pengar som ska lösa problemet och då måste vi vara beredda att offra lite. Antingen tid eller pengar. Det är bara att välja.
Men att vara sur och sen otrevlig mot busschaufförer är bara patetiskt och enfaldigt korkat.
Dom gör sitt bästa.
Smile and be happy.
Lär känna lite trevligt folk på bussen istället för att stå och tjura.

Igår kom Kalle till min skola och vi gick och köpte B&J. Smaskens;)
Sen gick vi till guldfynd och pekade ut vilken sorts förlovningsringar vi vill ha nån gång i framtiden.
Det var lite roligt:)
Har jag nån gång sagt att jag älskar smycken?
Inte?
Nåja, jag älskar smycken:D

Sen påbörjade vi den långa resan hem. Det tog en och en halv timme att åka till skolan igår morse, det tog en och en halv hem och det tog en och en halv till skolan imorse också. Men när jag hade slutat idag så fungerade gröna mot Hagsätra så då gick det lika snabbt som vanligt.

Jaja, det var väl inget mer speciellt om igår tror jag, och inte så mycket speciellt idag heller.
Var i köket och fick göra lite olika saker.
Jag visade min meny för Gary och han gillade den verkligen!
Några små detlajer ska ändras och läggas till, prisberäkning ska göras, säsonger ska kollas upp m.m.
Än är det en lång bit kvar, men jag är en god bit påväg!

Jag fikade med Manda i skolan innan jag åkte hem, och nu sitter jag här med ett äpple och borde nog plugga lite...

Kanske sen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0