Veni Vidi Vici

"Jag kom, jag såg, jag segrade" som Julius Caesar sa för 2057 år sedan.
Ja, det känns bra idag. Veni, vidi, vici. Passande lixom. Även fast jag inte har åstadkommit några särskilt stora segrar idag. Men det ger mig lite hopp om framtiden i denna mörka vinterkyla, på något konstigt sätt.
Jag är på ganska bra humör idag faktsikt, även fast vi bara har haft tråkiga lektioner idag.
Men livet är väl som temperaturen på Jorden nu under den globala uppvärmningen. Det går upp och ner så in i helvete. Men man njuter ju av topparna.
Hande är fortfarande lika brännskadad som igår, men jag har inte fått några blåsor än så det är ju bra.
Det är bara frågan om hur bra det kommer gå att servera imorrn, men det är ett problem som jag får ta itu med då. Var dag har nog av sin egen plåga.

Puss och hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0