Vilken Jävla Dag!

Ja, idag har varit en minst sagt obra dag, för att säga det som vi stockholmare tror att norrlänningar säger fast dom blir galna när dom hör att vi tror det för så säger dom faktsikt inte.
Åkte till skolan waaay to early, men det var inte så farligt. Åkte från Kalle.
När jag kom till farsta tänkte jag att jag kunde ju gå av och åka tunnelbana, men det orkade jag inte. Så när jag kom till Älvsjö tänkte jag att jag kunde ju gå av och ta bussen till Högdalen och åka till skolan som vanligt. Men det orkade jag inte. Så när jag kom till Årstaberg, där jag egentligen ska gå av, så orkade jag inte det heller. Så då tänkte jag att bara för att ta lite extra tid så jag inte skulle komma en timme innan jag började, så åkte jag till Centralen. Så jag åkte två stationer till, men vad tror ni inte händer två meter innan perongen?
Tågfan stannar och får inte åka vidare pga kö till perongerna.
Så där satt jag fast och kunde inte göra något, bara för att jag skulle ta en omväg.
Så småningom kom jag ju av tåget och jag kom mer en väl i tid, men iaf.
Efter skolan skulle jag åka till Farsta för att gå till närakuten där och få medicin mot min urinvägsinfektion som jag fick natten till igår.
IGEN!
Räckte det inte med fyra gånger i höstas + två veckor svininfluensa?
Nejnej, lite mer problem kan väl inte skada.
Hur som helst. När jag kommer dit så säger dom att närakuten där är nedlagd och nu finns det bara en vårdcentral för alla små farstabor.
Så det var bara att åka tillbaka till Gullmarsplan och leta reda på jourmottagningen där. Hade jag vetat att den fanns överhuvudtaget innan så hade jag ju aldrig tagit omvägen till Farsta.
Hur som helst. Jag fick ta ett prov och ska sen tillbaka dit ikväll.
Ett jävla åkande har det alltså vart.

Kommentarer
Postat av: mall

stackare! :( har du fått tillbaka urinvägsinfektionen IGEN?! hur lyckas du egentligen? ^^

2010-02-01 @ 17:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0