Djupa Tankar

Imorse fick jag tända vedspisen, eller vad det nu heter, hemma hos Kalle, och då kom jag tänka på i somras när vi var på Muskö. Då var första gången jag lyckades tända en kolgrill. Det är nästan lite pinsamt hur oerfaren jag är av såna här lite gammaldagsa grejer.
Jag menar eld är alltid bra att ha även fast vi klarar oss helt perfekt utan i de flesta fall, men om man tänker ur min synvinkel som kock, så ger eld en väldigt speciell smak och karaktär på maten som är helt fantastisk. Dvs om man inte bränner den. Jag tycker jag borde kunna göra upp en eld själv och tälja ett litet spjut och hitta ett vildsvin och helsteka det över en öppen eld. Det låter väl som en idé!
Eller så kanske det räcker med att kunna gå in i affären och köpa en köttbit, tända gaslågan i spisen och steka det.
Vad säger ni?
Mullemänniska eller citygirl?
Det sista tror jag att jag röstar på, men det är ju lite kul ibland att göra sånt man inte gör så ofta.
Även om det bara handlar om att tända en eld.
Sånt är jag inte bortskämd med ska jag säga.


The famous grill.


Allt det här onödiga kom jag att tänka på bara för att jag fick slänga ner en tändsticka bland lite tidningspapper och pinnar.
Jag borde sova.
Min hjärna är inte som alla andras just nu.

Kommentarer
Postat av: Miranda

jag bara älskar dina djupa tankar, sussi :D

2010-01-13 @ 21:20:01
URL: http://msmiranda.bloggplatsen.se
Postat av: mall

hahahaha, tyckte jag kände igen en viss Kalle i beskrivningen av en mullemänniska! xD Speciellt dedär "tälja ett spjut och döda ett vildsvin"... låter EXAKT som något han mer än gärna skulle göra om han hade tid ....och tillgång till vildsvin^^

2010-01-14 @ 10:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0