The Show Is On Again

Nu var det lääänge sen jag skrev nåt. Sorry för det, men så går det ibland. Shit happens.
Jag har iaf äntligen kommit hem. Eller aa, jag har ju inte varit borta så jättelänge egentligen, bara sen i lördags eftermiddag, men det känns som evigheter!
Hur som helst. Jag kom precis hem från skolan nu och sitter och äter lite hallon och mango. Vi slutade tidigare idag, men tror ni att jag gick hem för det?
NEJ!
Jag satt kvar och rensade ut en massa papper och försökte få lite ordning i mitt skåp (men misslyckades tyvärr).
Så idag kom jag en timme innan jag började och va kvar 45 minuter efter att jag slutade.
Jag har allltså varit i skolan nästa två timmar längre än növändigt!
Någonting är allvarligt fel med mig tror jag.

Hur som helst så kan jag väl berätta lite snabbt om helgen då.
I lördags åkte jag in till stan med Kalle, Jim och en massa andra för vi skulle fira Rasmus och Matte som fyllde år.
Vi åt på Pizzahut, och det va fan det sämsta jag har ätit!
Ta ALDRIG en caesar-sallad där. Isbergssallad, torra små kycklingbitar, några små ostsmulor och en jävla massa caesardressing.
Eckligt!
Inte äckligt utan verkligen eckligt!
Meeen sen skulle vi spela lazerdome. Alla förutom jag och Nille spelade i 45 minuter och sen när dom kom ut igen var dom så lagom svettiga.
Jaja, dom hade kul där inne, vi hade kul där ute.
Sen var det dags för hemfärd. Vi åkte från stan strax efter tio och var hemma hos Kalle 00.44.
En dusch för att värma sig lite och sen film. Fast det va bara en täckmantel för att sova, och för en gångs skull somnade jag inte först!

Det var meningen att min stora biffiga man skulle ut och lära sig att ploga igår och sen skulle han lära lilla mig också, för jag tycker det är lite coolt att dom använder sin traktor och plogar. Iof tycker jag att det är ganska coolt att dom har en traktor bara, och vem vet, nån gång kanske jag får lära mig att köra den!

Hur som helst, så blev det ingen ploganing gjord och vi ägnade större delen av dagen åt ett av Kalles största nöjen.
Ganska mysig dag, som slutade med en relativt sömnlös natt, Jag gick upp tidigt som fan (05.50!), klädde på mig och fixade mig och så  innan jag tvingade upp en seg och väldigt trött Karlsson.
Vi han både äta frukost och borsta tänderna!
Det händer inte ofta när vi måste åka före 7;)

Jag kom iaf till globen 08.24 och jag började 09.20 så jag köpte en kaffe och kollade när apoteket öppnade.
Sen var det dags för skola, och det har fan varit en bra dag idag!
Inte en enda lektion som jag satt och sov på, inte ens naturkunskapen!

Jag har iaf köpt en massa grejer som innehäller B-vitaminer, för jag har hört att man ska äta det om man tappar en massa hår.
Fast hon på apoteket sa att det är helt normalt att man tappar en massa hår var 5-7 år, för att hårsäckarna släpper hårstråna när det är dags för nya att komma.
Så jag antar att jag är påväg att få nytt hår då!

Och på tal om hår, jag ska tigga pengar av min kära mor så jag kan klippa och färga om mitt hår. För vad ni än säger så kommer jag aldrig lära mig att tycka om mitt svartbruna hår.

Jamen det var väl det mesta som har hänt de senaste dagarna, lite kortfattat.
Så nu vet ni att jag lever iaf.

Juste, det var tal om en kryssning på sportlovet, och jag kan ju säga att jag är mer än taggad för det, men som sagt: ålder?

Och imorrn ska jag bjuda mannen jag älskar på kinamat.

Puss och hej


Och bara för att jag råkade kolla på lite bilder från Gotlandsresan så tänkte jag ladda upp några. Deal with it!


Den här bilden är så underbar!


Haha så jävla misslyckad bild det här är! Men många minnen kommer fram när man ser den iaf.


Grouptalk i det blöta gräset.


Vems kan det vara?


Lite allsång i solnedgången.


Den här tar vi som finish.

Jag längtar fan tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vilka underbara bilder från Gotlandsresan!! Det var nog det roligaste lägret nånsin... :)

2010-01-18 @ 18:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0