Vem Vet Bäst?

Ibland blir jag lite sur när jag hör att folk tror sig veta så jävla mycket om kompicerade saker.

"Det finns ingen som kan säga att dom vet vad kärlek är förrän man ligger på dödsbädden med den man har varit gift med i 35 år. Då vet man vad kärlek är. Innan dess tror man bara att man har en liten aning om vad det innebär att älska någon, men man har egentligen ingen aning. Oftast så lurar vi oss själva bara, för att vi söker bekräftelse och vill ha någon att bry oss om som tar hand om oss."

Vem kan säga så?
Är inte känslor individuellt för var och en av oss?
Personen som tycker så här är ingen jag känner personligen, men jag kan säga att lilla gumman du har så himla fel.
Okej att du inte har kommit på det än, men du ska inte tro att du vet allt om livets alla under och gåtor för det.
Jag tror att det finns många som vet vad äkta kärlek är, medans andra har haft otur och inte har upplevt det än. Men att säga att ingen vet vad ordet kärlek innebär är bara korkat.
Det är sant att ingen annan kan säga vad kärlek är för just dig, det är det bara du som vet, men låt alla ha sin egen tolkning av det.
Kärlek är inget som står förklarat i Svenska Akademiens Ordlista, eftersom det inte går att förklara, men man kan fortfarande känna inom sig vad det är.
Kärlek är olika för alla, men jag vet vad kärlek är för mig.
Många olika sorters kärlek dessutom, och på det sättet är jag väldigt lyckligt lottad.
Så jag tycker verkligen synd om dig, som inte har nån aning om vad det innebär för just dig. Men tro inte att du vet allt om alla andras känslor för det.













Det här var då några av de personer som jag vet helt säkert att jag älskar. (Det finns många många fler, för jag är inte en sån som snålar med kärlek, jag ger och tar och jag älskar alla som förtjänar att älskas av mig. Och det är alltså ganska så många fler än de som är med på dessa bilder, men jag vill ju inte tråka ut er med en massa bilder.)
Och det kan ingen säga emot.

Kommentarer
Postat av: emma. :)

<3

2010-01-21 @ 19:35:09
Postat av: mall

ja blev ju typ oxå arg på personen nu! :o

men aww, älskar dig me<3

2010-01-23 @ 17:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0