Huvet Är För Tugnt För Nacken

Dagen började pissdåligt!
Vaknade kvart i sex som vanligt, och gick inte upp förrän tio i sju som vanligt.
Dåligt humör och lite småstressad. En av mina mest otaggade mornar på länge. Brukar ju alltid se fram emot nånting under dagen, men det enda jag kunde komma på var när jag skulle få gå och lägga mig igen. Hela dagen är nämligen fylld av servering, och jag hatar servering.
Hur som helst så släpade jag mig iväg till skolan och blev välkomnad av brandlarmet.
Sket i det, bytte om och trallade upp till terrassen och sa att jag vägrade va med om jag inte fick vara hovmästare.
Jag fick vara hovmästare.
Den bästa.
Svarade i telefon hela dagen och bokade in gäster. Visade dom till borden när dom kom och sa välkommen åter när dom gick.
Helt okej att göra det faktiskt. Så dagen vart ganska bra endå.
Men när vi skulle sluta så fick vi reda på att vår skola bara kan ordna 13 platser för utbytesstudentsresor. Och det suger, för vi är 25 som vill åka.
Det roliga var ju också att vår lärare sa "oj, det var inte meningen att det skulle komma ut".
Nähä, så vi har ingen rätt att få veta sånt som angår oss då eller?
Det gjorde min dag lite sämre.
Men sen hade vi vårat första klassråd, inte bara årets första utan hela tvåans första klassråd. Och vi bestämde oss för att vi vill starta en drink/bartender kurs. Så nu ska vi försöka få igenom det i förs elevrådet och sen hos rektorn.
Men fan va kul om vi skulle lyckas!

Nu ska jag dricka juice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0