Pendelkaos? Javisst!

Just nu sitter jag hemma hos Kalle framför fläkten och värmer mig, medans han och hans kära mor är ute och leker med hästarna.
Det tog en jävla tid att komma hit kan jag säga. Gick hemifrån 10 över 4 och kom hit 20 i 7.
Så, nu är det bevisat. Ni som är glada över att det har kommit mer snö: har ni tänkt på konsekvenserna kanske?
Nej jag skulle inte tro det va!
Förseningar överallt, inställda tåg, inställda bussar, skotta en massa, frysa fötterna av sig...listan kan bli lång.
Min poäng är: Det ska fan inte finnas kvar nån snö när jullovet är slut.
För då bara förstör den.
Men vid jul och nyår får det mer än gärna vara mycket snö!

Nog klagat för den här gången.
Var i bageriet idag igen och jag och Anna jobbade tillsammans. Vi garnerade en massa saker och hjälpte Izabelle att göra bröd. Ganska händelselös dag. Har försökt planera morgondagen litegrann, men ett visst ointresse av det har anats från vissa personer. Eller ointresse och ointresse, inget blir bestämt för vi måste fråga alla vad alla vill.

Nu blir det tydligen Little ms sunshine.

Hare gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0