Vad Är Armhålor Egentligen Till För?

Att värma chokladganach som har stått lite för länge i avsvalningskylen.
Det visste ni inte va!?
Tänkte väl inte det.

Oj va jobbigt det var att gå upp när klockan ringde imorse. Men otaggad kan jag inte säga att jag var. Tvärt om. Idag var det ju bageri som gällde, och det är fan något av det roligaste som finns!
Hur som helst valde jag att göra ganska enkla saker idag. Jag höll mig till att garnera en massa saker som skulle till cafeterian eller butiken.
Hihi, och både jag och Anna va dränkta i choklad innan lektionens slut. Men vi luktar gott iaf. Mint.


Här är nöt-tårtorna som vi gjorde, på kladdiga bakplåtspapper. Och vi såg ut ungefär som dom.

Åt lunch.
Satt kvar och pratade lite med Matteo och Max
Gick över till centrum.
Kollade hur mycket pengar jag hade.
Köpte strumpbyxor, underkläder och en jacka för 387. 50.
Ganska bra tycker jag.

Har gjort lite planer med Malin idag.
Verkar som om det blir entricote till middag istället för hemmagjorda hamburgare.
Inte helt fel.
Haha, kommer ihåg en gång då jag skulle äta hos henne och jag som vanligt satt och skröt om hur bra jag var på att laga mat.
Upp till bevis.
Jag skulle göra löksåsen som dom aldrig fick tjock och bra.
Min blev tock och bra.
Dom blev lite ägda.
Men dom gillade den.
Så det var ju bra.

Nu ska jag sova en stund och sen äta lite och sen dra mig mot entrecoten.

Och juste, jag har världens bästa läppglans!
Eller kanske inte världens bästa, men det är bra iaf.
Det är ett sånt där med pensel och så trycker man litegrann och så blir det jättebra:D
Okej, ni fattade ingenting av det där, men det är bra. Tro mig.
Det var det som fick mig att inte känna mig hlet misslyckad imorse när jag inte orkade fixa mig.

Tack Manda!

Kommentarer
Postat av: Miranda

gaah jag saknar bageri juu! :o

2010-01-15 @ 17:55:21
URL: http://msmiranda.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0