Nu Har Ni Något Att Underhålla Er Med Tills Jag Är Tillbaka

Jag tänkte att innan jag åker till landet så ska ni få lite bilder att titta på, så att bloggen inte dör ut helt och hållet.


Jag tänkte vara snäll och ta med mig allt godis som jag fick av pappa, när han och Niklas kom hem ifrån Estland, till min godisgris, men det dög inte, för det var inte tillräckligt blankt och fettigt, och inte tillräckligt surt.


I den här soffan sov jag och Kalle...


...fast egentligen var den så här stor.


Kalle fick första fisken, men inte största.


Jag fick också en, men det blåste så mycket att jag knappt kunde hålla i spöet.


Min fyraårige lillprins Arvid fick en hel del fisk han också, precis som pappa Dan. Men det var min moster som fick största fisken.


Morfar hann inte fiska så mycket för han var tvungen att sätta på nytt bete på allas krokar hela tiden.


Mormor var med!


Den minsta abborren är den som jag fick upp.



Niklas hade sina snyggaste jeans på sig.


Bara för att jag tycker att posen är lite rolig. Napp igen!


Pappa fick inte mycket till fiskelycka.


Dålig på att sikta ;)


Dags att grilla korv.


Mormor och morfar är hungriga.


Arvid och Dan (och en bit av mamma och Niklas).


Visst är vi söta :D


Mamma och moster Carina.


Fint ställe vi var på, och vi åkte precis innan det började regna.


Sen blev det bus med kusinbarnet Arvid.


Mina två ögonstenar.



Haha.


Haha jag bara älskar den här bilden! Arvid ville inte att vi skulle gå ut utan honom så han gjorde allt han kunde för att få oss att stanna inne.


När Kalle och Niklas lekte snällt utomhus passade jag på att titta lite på kort.
Det här var min absoluta favoritklänning genom tiderna när jag var liten.


Jag och Niklas dansar i vardagsrummet. Lägg märke till det fantastiska klädvalet.


Vi åkte en sväng till nybyggarland och tittade på alla deras hemgjorda grejer. Jag köpte en lite älg, som jag ska ha till att samla damm på, och en lite mjölkkanna.


Sen åkte vi i ösregnet till Stensele kyrka. Det är Sveriges största träkyrka.


Och i den kyrkan finns världens minsta bibel. ½ x ½ cm stor, innehåller 16 sidor och har trosbekännelsen eller Herrens bön (kommer inte ihåg vilken) tryckt på över 10 språk i sig.


Kyrkan ifrån läktaren.


Altaret.


Vi har hunnit med att spela minigolf, precis innan det började regna, och haft lite humörsvängningar över motgångar och förluster ;)


Och hunnit kasta pil, och även här haft lite humörsvängningar för motgångar och förluster.
Vi har kommit fram till att vi nog inte ska spela spel där nån kan vinna och nån förlorar, för vi är båda så jäkla dåliga förlorare och extremt dåliga vinnare ;)


Och så hann vi fiska en gång till innan vi åkte hem.


Men nu ska jag iväg hit ett par dagar så ni får ha det så bra, så hörs vi sen!

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0