Nu kommer En Välbehövd uppdatering

Jag vet att det har varit lite dålig uppdatering ett tag nu, men jag har ju faktiskt ett liv utanför bloggen också som måste levas.
Hur som helst så har jag även väntat på att det ska dyka upp lite bilder från midsommar på facebook så jag kan sno några, men de har inte kommit upp än så jag får väl lägga upp några när de kommer upp där.
Så länge kan jag ju berätta om min midsommar!

Vi åkte ju som sagt var ut till min gudmors landställe i torsdags. En halvtimme med bil och kanske en kvart med båt och sen är man där.
Vi grillade korv, drack vin och spelade en massa roliga spel och la i roddbåten.
En typisk sommarkväll kan man väl säga.

På fredagsmorgonen (alltså midsommarafton) vaknade vi vid halv elva och åt en dunderfrukost.
Sen blev det lite allt möjligt i en och en halv timme och sen var det dags för sill lunch.
Kanske inte min favorit men lite lax kunde jag ju iaf trycka i mig.
Sen tror jag att vi gick ner till dansbanan som det så fint heter. Med andra ord, platsen där allt det roliga händer.
Vi pangade lite med luftgevär, hittade tre blonda biffar och kollade på den årliga femkampen.
Sen var det dags att dra sig upp mot huset för champagne och sen så småningom också middag.
Efter en lång och god middag var det dags för alla oss 6 unga tjejer att göra oss fina innan vi gick tillbaka till 'platsen där allt roligt händer'. Det tog väl ungeför två timmar innan alla var klara.

Väl där börjar en lite kort aspackad 25åring bråka med min gudmor och det händer en massa grejer och tillslut går jag emellan precis innan två började puckla på varandra. Jag kände mig som en hjälte som fick de andra att  tillslut gå därifrån och vi fortsätter vår kväll med dans och dricka och roligt sällskap. Senare under kvällen börjar den kille som blev skitarg på mig att flörta så himla övertydligt med mig att det nästan var patetiskt hur tydligt han ville blåsa mig.
Jag skrattade gott åt honom och totaldissade honom varenda gång han ens tittade på mig.
Vi hittade inte de tre blonda biffarna från eftermiddagen, men vi hittade några andra halvbiffar som iaf var lite blonda.
Fast de stod för sig själva ända tills jag sa väldigt högt till Johanna att de var jättestela.
Sen var de minsann inte lika stela.
Slutade med att vi gick bort till deras båt och stannade där till ungefär fyra.

Alla var sega dagen efter men jag lyckades ta mig upp för att hinna få första duschen, vilket betydde att jag fick varmvatten.
Sen var det frukost och sen började det åska och regna litegrann så vi stannade inne och spelade kort.
Senare på dagen, efter 'drinktime' som då är dricka och lite annat gott kl 3 varje midsommardag (och även andra lördagar om man så vill) så gick vi ner till bryggan, blåste upp en båt, en drake och en späckhuggare och sen badade vi!
Ja, ni hörde rätt. Jag har badat i havet för första gången iår.
Sen var det middag och grillning och lite sånt och sen var det natti natti.
Söndagen var det varmt men lite blåsigt, till skillnad från lördagen då det var nästan helt vindstilla, förutom då det regnade.
Vi packade, åt, solade, vissa jobbade lite, andra bakade, andra satt i solen hela förmiddagen.
Sen åkte vi hem, och det var min midsommar helg.
Helt fantastisk var den iaf.


Fullpackad väska.

Femkampen.

Champagnge.

En del av middagen.

Snart drar dansen igång ordentligt.

Mamma och Bibi (och nån random i mitten).

Och där tog mina bilder från midsommarafton slut.
Fler kommer förhoppningsvis om det kommer upp några fler på facebook.


Uncas.

Drinktime.

Uncis igen.

The view from the house + Johan och Uncas.

Smaskigt fika.

Samson, min nyaste kärlek.

Båtbryggan.

Båten, Uncas, Emma och Samson.

I det här underbara (KALLA) vattnet badade vi.

Uncas gnäller efter bögkompisen Samson.

Men Samson verkar mer intresserad av råttorna.

Han är så liten och söt att man bara vill stoppa ner honom i väskan och ta hem honom!

View from the boat.

Det var min midsommarhelg det.
Men som sagt, hoppas på fler bilder senare.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0