Ye Mere Dilka Sangeet Hain

Språk är kul.
Eller det är kul att lära sig vissa fraser på olika språk.
Det är ju alltid kul att lära sig de av den lite fulare varianten.
Lärde mig massor av italienska fraser när min klass kom tillbaka därifrån.
Som Tarzanelli, rottenculo och massa andra, men jag kommer inte ihåg vad en enda en av dem betyder.
Men jag tycker det är lite roligt att lära sig lite gulligare fraser också.
Som mina armastan sind.
Det betyder 'jag älskar dig' på estniska.
Och ye mere dilka sangeet hain.
Det betyder 'du är mitt hjärtas sång' på indiska.
Ketli sunder chhokri chhe betyder 'vilken vacker flicka'.
Och aaray bapary är samma sak som omg.
Haha det låter lite småkul.
Aaray bapray!

Nåja.
Slut på indiskakursen nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0