Flukten!

Kom precis hem från Malin efter en kul middag.
När jag kom dit satt vi som vanligt en stund på hennes rum och snackade bara, sådär som alla vänner gör när dom ses, och sen skulle vi ner och laga mat.
Spaghetti och köttfärssås.
Det första problemet vi stötte på var att det inte fanns någon lök.
Sen hittade vi en halv minilök som fick duga.
Sen upptäcker vi att det finns varken tomatpurè eller krossade tomater, så hur skulle såsen nu bli till?
Lite improvisation räddade dagen.
Köttfärssåsen blev lite annorlunda idag.
Den bestod av:
  • Lök
  • Köttfärs
  • Kryddor (paprikapulver, cayennepeppar, svartpeppar)
  • Köttbuljong
  • Chilisås
  • Soya
  • Ketchup
Jag tror det var allt.
Det fick en ganska underlig färg, såg nästan lite bränt ut för att det var så mörkt, men otroligt nog smakade det ganska bra:)
Även fast ketchupsmaken var genomträngande.
Till detta fick vi då spaghetti och sallad med avokado och fetaost.
En riktigt bra måltid faktiskt, med tanke på förutsättningarna.
Sen var det dags för dessert.
Det mest klassiska i Bokströmshushållet är chokladpuddig, halvfabrikat i pulverform, så jag tyckte det var dags att uppdatera efterrättsvanorna.
Det blev en väldigt mäktig choklad-och nöt kaka, som verkligen uppskattades.

Det var mina middagäventyr det.
Lite kul att vara uppdaterad på örbyfronten för en gångs skull.

Nu ska jag titta en stund på troja och sen ska jag gå och lägga mig.

Min älskade pojkvän är väldigt osocial för tillfället. Den lille sjuklingen.
Synd om han är det.
Har tydligen inga pengar på mobilen.
Så han hör inte av sig längre.
Finns väl andra sätt än mobilen att höra av sig på.
Man kan ju faktiskt anstränga sig lite, även fast man är jättesjuk och håller sin flickvän vaken hela natten genom att vara genomsvettig och samtidigt frysa som om han låg naken på en glaciär på sydpolen.
Men jag älskar honom även fast han inte vill höra av sig.
Det kommer han inte undan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0