Framtid Som Städerska?

Vet ni vad jag har kommit på?
Varje gång jag ska åka bort och det är dags att packa, så börjar jag städa.
Frenetiskt.
Och jag börjar ändra på saker i mitt rum, lägga undan alla kläder, komma på nya sätt att bädda sängen osv.
Min första tanke varför jag gjorde det, var att jag helt enkelt vill undvika att packa.
Jag hatar att packa.
Jag hatar att lämna det jag känner som min egen hand.
Nu är det inte så att jag inte vill åka till mormor och morfar, för det ska faktiskt bli kul att träffa lite av min släkt på mammas sida, men jag hatar att åka hemifrån.
Jag trivs i Stockholm, och det är här jag hör hemma.
Men sen kom jag att tänka på att det inte alls är för att undvika packandet, utan det är för att när jag väl kommer hem, så är den värsta känslan man kan få att se ett ostädat rum.
För då har man fantiserat om hur underbart det är där hemma och hur fantastisk det ska bli att komma tillbaka.
Och så kommer man hem, och ser ett totalt bombnedslag.
Den känslan hatar jag.
Så just därför börjar jag alltid städa när jag ska åka bort.
För att känna mig mer välkommen när jag kommer tillbaka.

Jag hittade mina oljefärger när jag städade, eller pastellfärger kanske det är, eller heter det akvarell?
När jag tänker efter så kanske det är samma sak???
Äsch, sak samma.
Jag hittade mina fancy färger kan vi säga istället, mina akvarellpapper (det vet jag att det heter!) och mitt stativ.
Och då fick jag en sån otrolig lust att plocka upp det och bara måla.
Plockade upp det gjorde jag, men jag har inte målat än så länge, för som sagt: packningen måste bli klar först.
Så nu ser mitt rum lite annorlunda ut för jag var tvungen att flytta lite grejer till andra ställen för att få in ett litet bord att ställa grejerna på.

Så nu ska jag packa klart så fort som möjligt och sen testa mina painting skills.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0