Många Karl(-sson)

Idag gjorde vi 400  portioner rabarberpaj.
Och lite soppa också.
Och han som är APUansvarig kom in och skrek att Schönberg och Karlsson skulle följa med.
Och nu pratar vi inte om Karlsson som i smeknamnet för Kalle, utan nu pratar vi om efternamnet Karlsson.
Vi blev lite småskraja, och undrade vad vi hade hittat på för dumt nu.
Men han ville bara veta om vi var intresserade av att ha sommarpraktik.
Det är inte jag.
På hemvägen möte jag två små pöjkar.
Båda med 1800-tals namn.
Olof och Karl.
Karl som nästan bor på min gata.
Återigen inte min Karl.
Fick ryggen knäckt och knakad så det räcker för hela helgen.
Sen kan jag glatt åka hem till min egen Karl för att få den knäckt igen på söndag.

Pappa åkte till Estland idag, så nu har jag övertalat mamma att vi ska äta Mcdonalds till middag.
När katten är borta dansar råttorna på bordet.

Puss.

Kommentarer
Postat av: ANGELICA BLICK

sv; visst är de fina? jag vart helt kär i dem :)

2010-05-21 @ 19:37:27
URL: http://ANGELICABLICK.SE
Postat av: emelie

åh kul att du gillade dem :D

2010-05-21 @ 19:40:33
URL: http://emelieastemoo.blogg.se/
Postat av: mall

Haha, jo han ska alltid knäcka ryggen på än^^ fast ganska skönt efter ändå ju :)

2010-05-21 @ 22:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0