Med Klar Blick

Just nu läser jag en bok som heter Tvära kast, eller på originalspråket Born confused. Den handlar om en tjej med indiskt ursprung som försöker finna sin plats i Amerika.
Jag ska inte berätta hela bokens handling, men det jag ville säga var att den här boken har gett mig väldigt många fina visdomsord.
Och jag har grundat många av mina inlägg på dessa.
Även detta ska handla om något ur boken.
Nämligen Sanningens speglar, eller The mirrors of truth.

Livet rusar förbi i stormfart och själv hänger man bara med och gör sitt bästa för att vara alla till lags och 'leva livet som man ska'. Men ibland kanske man ska stanna upp, och ta sig en titt i sanningens spegel.
Se sig själv för den man är.
Se hur man egentligen är under ytan.
Vad som döljer sig bakom den dagliga fasaden.
Lära sig hur mycket man klarar av, och när man tagit sig vatten över huvudet.
Första gången man tittar in i spegeln ser man allt suddigt.
Man vill inte se vad som finns där, och förnekar vad som än skulle kunna finnas där.
Att se sig själv avklädd och sårbar är inte lätt.
Men det är något som alla människor någon gång i livet måste göra, vissa fler gånger än andra.
Ibland vet man inte själv när man är ärlig eller ljuger för sig själv.
Och det är dessa stunder man inte vill upptäcka i spegeln.
Man vill inte se det dolda.
Men så småningom tittar alla människor in i spegeln med klar blick och ser sanningen om sig själva.

Sanningens speglar.
Återblicken av ditt inre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0