Snacka Om Het!

Åh fy fan vilken dag det har varit!
Hela dagen gick åt helvete i köket, just den dagen då jag skulle laga min meny.
Inget var egentligen mitt fel, men skolan byggs om, jagret får felbeställningar och det finns ingen luftkonditionering.
Så vi jobbade med helt fel råvaror i 30 graders värme.
Sen var vi ganska få i köket, och hade en massa extrarätter, eftersom det var tre stycken som skulle laga sina menyer idag, och inte två som det brukar vara.
Så det var totalt och komplett kaos.
Vet inte hur många gånger jag var på bristningsgränsen till tårar.
Vi fick iaf ut maten till slut, till den överfyllda matsalen.
Och maten i sig blev lyckad.
Det var bara vägen dit som inte gick så där himla smooth.

Men mamma var där och åt, med två från hennes jobb så det var ju lite kul.
Fast min varmrätt och dessert hann ta slut innan dom kom.
Men jag lyckades fixa en extra liten alternativ variant av min dessert till dom.

Så, kort sagt så har jag svettats från kl 8 imorse till kl 4.
Sen kom jag hem till en gnällig Kalle.
Här trodde jag att jag skulle få lite medlidande, men inte då.

Igår var iaf en bra dag.
Lunch i solen med några tjejer från klassen och sen middag med min farbror och hans familj, för att fira min pappa.
Som igår fyllde 53.



Stekheta lunchen, med fimger i bild ;)


Och här lagar jag smaskig födelsedagsmiddag.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0