Tack Och Bock


Den här studentmössan är beställd, Briljant heter den, fast det ska stå Susanna Schönberg på framsidan, SHR broderat på baksidan, inga fula guldiga bokstäver där bak, Södermanlands landskapsvapen eller nåt i den stilen broderat ovanpå, den lilla guldiga kanten mellan det mönstrade sammetsbandet och det vita ska vara min linjes färg, vilket är röd. Samma sak med diamanten. Sverigeflaggan inuti, och inte typ Uppsala eller Skåne.
Så kommer den bli.
Och med en plastficka inuti så man kan lägga in typ busskort och leg och bankomatkort och så.
Och jag kan knappt vänta tills den dag jag får ta på mig den och springa ut ur skolan en sista gång!

Det är både en fördel och en nackdel att vi får prova och beställa mössor och studentpaket så här tidigt, jag menar, vi har inte ens gått ut tvåan.
Det bra är att nu har vi evigheter på oss att ångra oss och massor med tid att planera den perfekta studenten.
Det negativa är att nu längtar man ju som fan till just studenten, men det är över ett år kvar!

Ja, så började min morgon iaf.
Sen fick jag en utskällning för att jag skrivit så dåligt på ett engelskaprov, och det var ett betygsavgörande prov, så jag får bara vg av honom i engelska istället för mvg.
Men det är skit samma eftersom vi har två engelskalärare och det är den andra (surkärringen) som är betygsansvarig. Och hos henne har jag bara g så vitt jag vet.
Sen gick vi över till den andra engelskaläraren och redovisade om Australien och hade sen muntliga nationella.

Sen var det lunch och hänga en stund i musiksalen innan vi hade samhäll.
Det var lika tråkigt som vanligt.
Sen hade vi näringslära då vi först skulle lyssna på några treor som hade projektredovisning och sen göra ett prov med 148 frågor.
Och jag fick, som jag skrev tidigare, 131/148 så jag är nöjd.
Sen hade vi cokkery theory test.
Slutprovet.
Sen var min dag slut.
Och ni kan ju bara ana vad skönt det var att stryka fyra punkter på en dag från att-göra-listan!

Jag kan säga att just studentmössgrejen gjorde så att mitt humör höll sig uppe hela dagen, fast denbara var fylld med prov och jobbiga uppgifter.

Tack och bock.
Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0