Tjejen Som Måste Veta Senaste Skvallret

Jag har precis insett att jag är beroende av andras liv.
Jag läser typ flera ton bloggar, kollar facebook och liknande sidor flera gånger om dagen, och blir på jättedåligt humör om jag inte får göra det.
På dessa ställen läser jag saker om folk som jag inte ens känner, men är det något som fångar mitt intresse så letar jag på något sätt reda på mer fakta om personen/händelsen.
Kan ju inte påstå att jag stalkar någon, jag är bara extremt nyfiken när det gäller andras problem.
Jag är en sån där som lägger näsan i blöt.
Jag vet det mesta om mina vänner (vem gör inte det iof?), deras vänner/pojkvänner/flickvänner, folk i skolan, folk jag träffat en gång osv.

Men sen är jag ju också en sån där som alla berättar allt för, så jag får reda på det mesta utan att anstränga mig särskillt mycket.
Det är ju iaf positivt för mig, när jag har det här beroendet.
Fast jag har bättrat mig lite på senaste tiden.
Har inte orkat läsa alla bloggar, och inte orkat kolla igenom vad alla har skrivit överallt.
Så kanske den här perioden i mitt liv börjar avta, svalna litegrann?
Nääää.
Skulle inte tro det va.
Jag kommer bli skvallerkärringen i mitt kvarter när jag flyttar hemifrån.
Eller ja, när det gäller mina nära och kära så är jag ju självklart inte den som skvallrar om sånt som har berättats i förtroende till mig.
Just so you know.

Nu ska jag ringa Kalle innnan jag går och lägger mig.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0