Val, Fast Inte Direkt Politiska

Sitter och väljer kurser till trean just nu.
Det är ganska svårt, för det finns inga kurser som lockar sådär överdrivet mycket.
Vi ska välja 100 poäng, så antingen väljer jag drycker och psykologi A, filosofi A och psykologi A, eller engelska C.
Men innan jag väljer måste jag veta vad alla andra väljer, för jag vill inte riskera att hamna i nån mongoklass.
Klasserna görs ju om vartenda år i min skola.
Fast det är inte bara det individuella valet som avgör vilken klass man hamnar i, det har även stor betydelse vilken APUplats man får. Och den ska jag välja idag också, eller välja och välja, man får göra ett önskemål och sen motivera som fan varför just jag ska ha den platsen och sen be till gud att man får den.
Eftersom dom ligger olika tidpunker på året, och kurserna startas olika tidpunkter på året, så spelar det stor roll för hur klasserna görs.
Jag kan säga att jag inte är avundsjuk på den som ska göra klasserna.
Verkar skitkomplicerat.

Men en bra nyhet är att min mormor, som opererades på Umeås sjukhus i torsdags, mår bra. Dom knäckte av hennes axel.
Förhoppningsvis lagade dom den sen igen, men det vet jag inget om.
Vad jag däremot vet är att hon mår bra och sitter i en taxi påväg hem just nu.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0