Do They Know Its Christmastime At All?

Idag har det åstadkommits mycket här i huset!
Sirapskakor med jultwist har bakats, tillsammans med pepparkakor och julkryddade mandlar.
Julgardiner har strukits och satts upp, julstjärnor har hängts upp och ljusstakar har ställts i vartenda fönster. Adventsljusstakarna är fyllda med mossa, julkrubban är framplockad, julstjärnorna (växten, ej lampor) har levererats från vår granne och står så ståtliga i alla fönster. Amaryllisarna är planterade och det enda som är kvar att göra innan vi är redo för första advent är lussebullar och knäck, men det får nog vänta tills imorgon.
Kul med jul är det iaf, och jag har njutit av att få lyssna på julmusik och städa bort hösten och plocka fram julen hela dagen.

Min Karlsson har jag däremot inte hört mycket ifrån, men det tar jag bara som att han har det jäkligt kul på sitt efterlängtade DreamHack.
Småpojkarna har ju pratat om det dagligen sen de var där förra gången.
Hur som helst så är han väldigt saknad här hemma, men jag tror att han inte skulle tycka att det var så roligt att vara här endå, för julen är inte hans direkta favorithögtid.
Det är jag och mamma som är tokiga i julen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0