När Något Försvinner Och Nånting Annat Kommer

Tänk vad mycket minnen man skapar hela tiden.
Överallt.
Relaterade till olika platser och personer.
Nu ska Malin flytta ifrån sitt stora hus fem minuter ifrån mig.
Det är lite sorgligt men också lite kul.
Det huset har hon och jag skpatat gemensamma minnen i i över 12 år.
Så det huset rymmer mycket.
Hennes garderob, där vi kunde sitta i timtal och leka häxor.
Hennes stora fina piano där vi har spenderat många eftermiddagar efter skolan.
Köket som jag nästan hittar bättre i än hon själv gör.
De konstiga sofforna där vi har spillt chips och somnat tillsammans.
Repet i källaren sim vi dragit upp för den andra så man inte har något att  hålla sig i när man går upp för trappan.
Ja, fullt med minnen är det huset, så jag tycker det är lite sorgligt att hon flyttar och jag blir kvar.
Sen kommer jag ju inte ha min bästa vän på fem minuters avstånd längre heller, och det är ju lite smått jobbigt.
Men å andra sidan så är det ett jäkligt stor hus för bara tre personer, då det dessutom oftast bara är en eller två hemma åt gången, så att flytta till något mindre är inte så dumt.
Dessutom så lär hon ju få ett rum med lite finare väggar, och slippa sina blommor.
Jag är faktiskt lite avundsjuk, eftersom jag lär bli kvar med mina blommor ett bra tag till ;)
Men en ny start är nog välbehövd för den splittrade familjen Bokström, så det kommer mer gott än ont av den här flytten.

Men jag kommer ju också att tänka på att vad händer om jag flyttar nån gång?
Tänk på alla minnen som jag byggt upp under 13 år här hemma.
Monstren i källaren, gömma mig bakom julgranen, sola på balkongen, ligga utsträckt på min matta och bara känna att jag lever, försöka smyga ner för den knarrande trappan, ja allt.
Jag vet ju redan nu att jag har en lägenhet som väntar på mig i framtiden.
Jag kommer inte flytta till något nytt hus.
Och mamma och pappa lär inte flytta så länge jag och Niklas bor kvar hemma.
Men sen, när vi är borta, så kommer de också flytta, och då är mitt barndomshem borta.

Men lite spännande ska det ändå bli att få bestämma helt själv hur det ska se ut där jag ska bo.
Så ja, man kan helt klart säga att jag är splittar över när jag eller någon annan ska flytta.

Men sånt är livet.

Nu blir det oizza och sen ska jag sova tidigt ikväll eftersom jag knappt som en minut inatt.

Puss.

Kommentarer
Postat av: mall <3

naw jag kommer oxå sakna allt detdäääär:(<3

Men ja det blir nog bra, jag hoppas på ett riktigt fint nytt rum iaf :)

Fast en mindre villa lär det inte bli iaf.....vi flyttar ihop med lotta å mickis, så vi kommer behöva minst 4 sovrum å gärna två vardagsrum och 2 badrum, hihi, sen kök å allt dedär såklart men ja Fan va bortskämd man lät nu :S oops^^

2010-11-09 @ 15:06:48
URL: http://spralls.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0