Behind The Scenes

Ni kan ske vill veta lite hur det är när vi jobbar?
Jaa, vi får faktiskt göra precis allt som de vanliga anställda får göra, så inget skitgöra för oss här inte, som det lär vara på många andra praktiker.
Idag jobbade jag frukost och lunch.
Så när jag kom dit fixade vi svamp, korv, bacon, baked  beans, hash browns, friterat bröd, tomater och ägg.
En full English alltså.
Sen börjar lunchpreppen.
Det är ganska mycket halvfabrikat och genvägar i deras matlagning, men det gör det inte mindre kul för det.
Att de alltid använder bara grädde i såser och stuvningar däremot känns ju lite oroande med tanke på vikten.
Mjölk existerar inte ens i deras kök.
Förutom i teet.

Deras favorituttryck är "Yeah that's fine" och "You want a drink?" (syftar då på te eller pulverkaffe).
Det går inte en  minut utan att man hör minst ett av de uttrycken.

De tycker att vi är lite underliga, och vi tycker att de är helt sjuka i huvet typ.
Haha, nej men trots all hemlängtan så trivs jag.

Idag var också första gången som vi faktiskt fick träffa vår handledare ordentligt.
Han sa ungefär det vi fått höra av de övriga anställda, men han berättade att han skulle ta med oss till en annan resturang, som tillhör samma kedja, som är ett av världens största och topputrustade kök. Kostade tydligen 4 miljoner pund att renovera. Där ska vi få jobba några dagar.
Det ser jag fram emot, för där serverar de omkring 2000 personer om dagen, fine dining. Så det blir lite mer fart då!

Något av det första han sa efter att ha frågat hur gamla vi är var: If you're going out clubing, keep an eye on your glases girls, because it does happen. And it does happen a lot.
Tack för varningen.
Vi har fått tips om vart vi kan gå redan nu, om vi skulle vara sugna på en drink.
Haha, nej nu ska jag gå till Waitrose och köpa lite frukt och andra förnödigheter.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0