Enough Is Enough

Nu får det vara nog med tjatet om Sverigedemokraterna!
Jag är långt ifrån glad att de sitter i riksdagen, men hur många platser har de?
30?
De kommer ha noll med makt den här mandatperioden så istället för att protestera att, ja tro det eller ej, det svenska folken valde in dem i riksdagen, varför inte fokusera på att övertyga folk om att de inte ska rösta på dem i nästa val?
Det här tåget har gått.
Gjort är gjort.
Hur mycket ni än står och skriker på plattan, eller uppdaterar er facebook så gör det ingen skillnad.
De sitter där de sitter i fyra år.
Och inga av deras förslag kommer gå igenom iaf, eftersom de måste ha i princip halva riksdagen med sig, och inget annat parti är beredda till ett 100% sammarbete med dem.

Jag hade lovat mig själv att ge fanken i valet och inte skriva något om det här i bloggen, men allt tjat om dem går mig på nerverna.
Sveriges gränser kommer inte stängas och invandrarpolitiken kommer inte förändras mycket de närmaste fyra åren.
Se det positivt, de kanske kan göra något gott för landet också, för tro det eller ej, de fokuserar på andra frågor än bara invandringen.

Det är trots allt VI som har valt dem, de har inte fuskat sig in på något sätt.
Nu får vi stå för konsekvenserna av våra val.

(Och ni ska veta att bara för att jag skriver det här inlägget, om enbart SD så betyder det INTE att jag stödjer dem på något sätt!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0