Livet Som Myndig

Gårdagen då.
Vi väcktes av det sedvanliga måndagsbrandlarmet.
Sen öppnade jag paketen som min älskade familj hade skickat hit.

Lite småsaker som mest var symboliska, men de gjorde iaf så jag fick lite födelsedagskänsla.
Sen gick vi ner till köket, och där sjöng de för mig på både engelska och svenska (de sjunger I want more liver, med ja må hon leva melodi, för de tycker att det låter så när vi sjunger) och jag fick ett kort som alla hade signat, en apelsin och en pin som det står "18 today, buy me a drink!" på.
Vi gick tillbaka till rummet för att dricka champagne och sen rörde vi oss in mot Oxford.
Det blev lite shopping, Kentucky fried chicken (för första gången:o), en tripp till Pitt Rivers och sen till The red lion.

Gaaanska ballt tak.

En leopard och en tiger.

Haha the SPERM whale, jag vet, humor på hög nivå.



De två bilderna ovan är kopior på vår handledare!


Haha.

Min första lagliga drink och jag fick inte ens vis leg :( den gula är en Tutti Frutti och den röda är en Woo Woo.

Vid halv 7 åkte vi tillbaka till Abingdon, för att byta om och fixa till oss lite.
Jag pratade med min kära mamma och fick ordentlig sång på svenska (vilket jag för övrigt fick från Kalle också) och sen gick vi till en resturang som de har rekommenderat. Ask heter den.


Vi började med en spritser, sen blev det förrätt, nån jättegod getostgrej.
Till varmrätt tog Izabelle en kyckling risotto och jag tog en sallad med lax. Till det blev det rosèvin.
Sen ringde mamma, pappa och Niklas och sjöng för mig alla tre.
Sen blev det baileys, chokladtårta med ljus i och applåder när jag blåste ut det, och avslutningsvis blev det amaretto. Inte en enda gång behövde vi visa leg:(
Meeeen å andra sidan så verkade kockarna väldigt förtjusta i oss (precis som alla andra?) och tittade på oss hela tiden.
Vid tio gick vi vidare mot The Stock (vi är typ stammisar där nu, illa :o) och tog några drinkar.
Sen var det bara att tralla hem och gå och lägga sig.
Idag är det jobb som gäller.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0