Låååångt Inlägg

Ja, nu när solen och värmen äntligen har lyckats leta sig hit, och mina dagar fylls av promenader, roligheter och framförallt skolarbete så blir bloggen helt enkelt lidande.
I fredags hade Malin sin 19årsfest, och vi fick middag (tacos, vad annars..?) och sen hade vi roligt mestadelen av kvällen. I lördags kommer jag nästan inte ihåg vad jag gjorde...
Jo jag sprang runt i hela Älvsjö för att hitta rökt lax, och sen spenderade jag eftermiddagen med att skiva 4 kg lax och göra potatissallad på ca 4 kg potatis.
I söndags fyllde farfar 85 så då hade jag planerat hela hans födelsedagsfirande och större delen av dagen gick åt till det. Sen åkte jag och Kalle hem till honom och bytte däck på bilen. Eller ja, han gjorde det och jag stod bredvid och lös med ficklampan. Dessutom fick jag för första gången åka med honom när han körde bil.
Har är så duktig så, min Karl.
Måndagen var inte så rolig, Kalle var ute och jobbade och jag fick inte vara med så jag fick snällt sitta och vänta inomhus eftersom det blåste så jäkla kallt så jag inte ville vara utomhus.
Vid 7 åkte vi hem till mig och köpte glass och pizza innan vi parkerade oss framför TV.n med mamma och CSI.
Idag har jag och Kalle varit ute och gått en stund och sen tog vi en lång dusch innan jag följde med honom till tåget.
Men det gör inget för vi ses på torsdag igen, eller kanske imorgon, beroende på om han ska träna eller inte.

Jag har ett grupparbete i skolan och vi hade planerat in att vi skulle träffas på lovet och göra klart det och dricka lite drinkar samt laga lite mat från det landet vi jobbar med. Tanken var att vi skulle gjort det idag, men det blev uppskjutet tills imorgon pga jobb. Nu har det blivit uppskjutet igen pga jobb och eftersom jag och Kalle antagligen ska åka med Emli och Carro till Emils mamma som bor i Nyköping i ett fancy hus med pool och annan lyx, på torsdag så kan inte jag då. Jag är hemma på söndag igen men de andra jobbar på både söndag och måndag, så vi får helt enkelt se när vi ska hinna klämma in vårt grupparbete. Men det löser sig!
Det gör det alltid!

Ja, som sagt, vi ska åka till Emils mamma och det blir som planerat, och det tror jag blir roligt. Iof har jag bara träffat henne en gång förut, men då var hon trevlig så jag tror inte det blir några som helst problem.
Ska faktiskt bli lite roligt att åka på en minisemester med några vänner bara över några dagar.
Så jag håller tummarna att det blir av!

Just nu håller jag på och försöker skriva färdigt mitt individuella projeltarbete så jag kan stryka nånting från den där listan jag la upp här för några dagar sen.
Meeeen det går lite segt. Ganska oinspirerande när solen skiner där ute och jag sitter fast vid min dator.
Ocharmigt.
Men så går det när man skjuter upp allt.
Sucks for me helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0