Nu Tar Vi Och Snabbspolar

Trerätters middag tre dagar förra veckan, det är inte illa!
Och eftersom jag är en sån matnörd tänker jag göra mig besväret att skriva ner vad jag ätit.

Torsdagens meny:

Chilimarinerad mozarellatoast med tomatsallad

Kycklinggryta med ris

Grillad Gino med lite extra färska jordgubbar



Fredagens meny:

Caesarsallad

Örtmarinerat kycklingbröst med potatiskaka och vitlökssky

Chokladkaka med vaniljgrädde och hallon coulis



Söndagens meny:

Ungsbakade pilgrimsmusslor inlindade i bacon serverade med smörslungade kantareller

Persilje och chiligratinerad marulk med potatis, haricot verts (och massa andra grönsaker)

Chokladpanacotta med maränger och hallon

Ja, vissa av oss har det ju bra.
Hur som helst.
Skivan.
Det var nog det absolut roligaste jag har varit med om nästan!
Åååh vad roligt vi hade det!
Ett stort plus var att vi, vid min del av bordet iaf, hade jäkligt kul under middagen också.
Jag har ju hört att andra skivor har haft ganska dryga middagar, men inte vi!
Upp på stolen och botten upp och tjo faderittan lambo!
Både Helena och Bibi var på hugget dessutom och de och Annas mamma drog igång dansgolvet.
Haha.
Mycket dans, mycket skratt och mycket prata med folk som man inte känner.
Jag brukar vara ganska duktig på att hålla mig till mitt sällskap för kvällen eftersom jag tycker att går man ut med någon så ska man umgås med dem, inte ränna runt bland alla andra.
Men i fredags kände jag ju 50 % av alla som kom + att resterande 50 % hade så roliga utklädnader att man bara var tvungen att prata med dem.
Nackdelen var väl att det var på en båt, och på båtar har de branta trappor, så jag kan lova er att det var många som druttade på ändan, men inte jag!
Jag gick in i en lampa istället och fick med mig en fin bula hem.

På tal om bulor, Kalle och jag satt i min datastol i eftermiddags och hade ett litet fint moment, så skulle vi resa på oss, och då bestämde han sig för att lyfta mig, och jag hängde bara med.
Tror ni inte att han kastar upp mig med huvudet före rakt in i min stjärnformade taklampa. Så en av dess taggar skapade en tvilling till fredagskvällens bula.
Haha.

Imorgon är det studiedag, och då ska vi ha provmatlagning.
Är grymt otaggad, men vi måste sätta fart nu, så det spelar lixom ingen roll om jag är otaggad eller inte, det ska göras hur som helst.

Men snart kommer Kalle tillbaka och kanske kan han distrahera mig från tankarna på morgondagen litegrann.

Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0