Partyplaner

Jag har precis kommit hem från ett tålamodsprövande arbetspass hos farmor och farfar.
Jag är ju anställd för att planera farfars 85-årsfirande, med mat och organisation, så idag handlade vi all mat och ställde iordning borden.
Farfar har bestämt att eftersom farmor har så ont så får hon inte vara med och planera, och då spelar pappa med på det för att behålla sämjan. Men det gick faktiskt så långt överstyr att jag fick säga åt gubbarna att skärpa till sig och att så där pratar man inte till någon, speciellt inte sin fru/mamma. Då skötte de sig bättre.
Efter mycket om och men fick jag igen om mitt förslag på bordsplacering där alla sitter i samma rum vid samma bord, istället för att fyra små stackare ska få sitta i ett annat rum.
Så nu har jag koll på läget, och alla är nöjda än så länge.
Vi får väl se hur det går på söndag, men om jag har förstått det rätt så är det folket som kommer som orar farmor och farfar mest, inte min roll i spelet, så det könns som att mitt ansvarsområde är bra planerat och mycket väl kan genomföras!

Imorgon är det svenska nationella. Uppsats. I fem timmar. Jag har köpt vindruvor, choklad och en vitamindryck.
I will survive.
Och sen är det Malins 19årsfest på kvällen.
Det ser jag fram emot!
Tror det kommer bli kul.
Men nu ska jag snart börja tänka på refrängen.
Nattinatti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0