När Dagen Lider Mot Sitt Slut

Då var julen över. Gästerna har precis gått och jag sitter här och lyssnar på mina favoritjulsånger och tänkker på dagen som gått.
Som jag skrev i föregående inlägg så finns det inget som slår julen.
Julen är helt en klass för sig.
Och tänk vilken härlig högtid det är.
Visst innebär den en massa stress och att man ska spendera, spendera och spendera lite till. Men all glädje, ja det gör det bara så värt!
Alla blev superglada för det de fick av mig, riktiga fullträffar i år, och jag blev superglad för det jag fick.
Jag fick ingenting av det som stod på min officiella önskelista, den som jag skrev ihop på några minuter bara för att det ska finnas en lista, menjag fick en massa saker som jag önskade mig inofficiellt.
Jag fick en ny dator (!), så nu kan jag äntligen pensionera den här gamla godingen. Det förtjänar hon, efter trogen tjänst i många år.
Sen fick jag biljetter till Dirty Dancing som vi ska gå på hela familjen i mars, och sen ut och käka på någon härlig restaurang, jag fick en supersöt stekpanna, tre delar ur Le Creuset serien (så fina så man knappt vet vart man ska ta vägen!), två små inläggningsburkar, massa pengar, lite böcker, lakan m.m. m.m.
Ja, så jag är helt klart nöjd.
Att alla älskade de nya tillskotten jag lagt till på julbordet var ju ett ännu större plus i kanten.






Nu har jag ont i magen efter att ha ätit alldeles för mycket mat, så imorgon blir det nog ett besök hos min kära vän löpbandet.

Men nu ska jag se om det finns nån mysig film på TV att spendera de sista 45 minutrarna av 2011 julafton med.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0