Vad Gör Man Inte För Lite Kvalitetstid?

Gårdagen blev superlyckad!
Jag och Malin åkte till Liljeholmen och hittade ett nytt alternativ till snabb, relativt billig och god lunch och sen gick vi och handlade på Stockholms Stadsmission. Det hade faktiskt superfina grejer där, så jag ska definitivt åka tillbaka dit!
På kvällen blev det god julmat och goda vänners sällskap ända in på småtimmarna innan vi hamnade i en taxi och åkte hem och stupade i säng.
Idag har jag varit med Malin, Daniel, Markus och Tommy (+en massa familjemedlemmar och tusentals hundar) På hundmässan i Älvsjö. Det är andra gången jag någonsin är på mässan, och ändå bor jag precis bredvid den.
Jag har haft en supertrevlig eftermiddag även om den resulterade i en hel del slit och att jag nu sitter här med värkande fötter och blödande händer. Men vad gör man inte för att få tillbringa lite tid med sina vänner och uppleva nya saker?
Det har helt enkelt varit en bra helg.
Och imrogon är det lussebullsbak som står på schemat och sen är det lucia.
Det är en sån himla mysig högtid. Själva grunden med lucia är inte speciellt betydelsefull för mig, utan det är den mysiga känslan man har hela dagen, efter att ha tittat på luciatåget på TV på morgonen och sen sett alla barn här hemma gå fackeltåg till kyrkan (eller är det på första advent kanske?) och luciafirande på jobbet och slutligen luciamyset hemma med familjen på kvällen. Det är bara en mysig dag helt enkelt.
Det ser jag fram emot!

Men nu ska jag lägga mig på soffan och kolla på Sex and teh city innan det så småningom börjar bli dags att sova för att orka upp och jobba imorgon.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0