Day After Tomorrow

När jag läste i Metro imorse att SMHI utfärdat en klass 2 varning för i eftermiddag skrattade jag nästan, det var vindstilla och torrt på marken. Jo tjenare att det skulle komma en storm och släppa av sig två decimeter snö innan imorgon morgon.
Det känns ganska troligt nu.
Heeelt kaos att komma hem idag.
Gröna linjen var helt fucked up.
Det gick tåg varannan minut, och varenda ett var överfullt.
När jag tillslut lyckades komma på ett tåg blev vi stående i en tunnel, för tågen framför stannar ju längre än normalt på stationerna eftersom folk försökte klämma sig på fast det var fullt, så de fastnade i dörrarna.
Var man inte klaustrofobisk innan så är man definitivt det nu.
Att stå packade som sillar i ett trång utrymme med knappt nån luft i en mörk tunnel är väl knappast det roligaste man kan göra en torsdagseftermiddag.
Men hem kom jag såsmåningom.
Och jag har köpt det som behövs till måndag, och jag är nästan taggad för att se om allt klaffar eller om det bara blir ett stort misslyckande så jag sitter gråtandes på golvet medans Kalle försöker trösta mig och säga att det var fint ändå.
Haha jag hoppas på det första!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0