Fortsättningen Som Följer

Nu ska vi se om jag kommer ihåg vart jag avslutade berättandet igår.
Jag har för mig att jag pratade om att återuppleva barndomsminnen hos farmor och farfar, så vi kör därifrån.
Hemma hos min farmor och farfar så finns det alltid massa goda mackor och massor med olika smarriga skinkor, så jag proppade i mig massor med mackor och toppade det med en bulle och lite tårta.
Ja, jag hade ju itne ätit så fruktansvärt mycket det senaste dygnet, så ni kan räkna med att jag var hungrig.
Men det var ganska kul att få prata lite med familj och släkt ett par timmar även fast det slutar med att alla sitter och skriker eftersom de flesta är halvdöva.

Jag kom på nu att jag glömde att tacka min farbror och hans fru för julklappen.
Min jättefina kristallskål som jag faktiskt har blivit riktigt fäst vid.
Jag försöker att bara ha äckligt godis i den så att den alltid ska vara full, men Kalle äter vad som helst när han är sötsugen, så till och med äckelpäckelpolly går ner.

Ja, när vi kom hem vid femtiden så åkte vi och handlade saker till middagen igår och sen var det bara att sätta igång och sätta ihop hela skattjakten som jag planerat till Kalle.
Hela kvällen gick åt till förberedelser av alla dess slag, för trots att alla verkar så negativt inställda till alla hjärtans dag så tycker jag att det är ett fantastiskt sätt att visa för varandra hur man känner. Det kan ju vara till vem som helst, men jag tycker nog ändå att man uppfylls lite av kärlek just den dagen.
I alla fall såna som jag.
Att visa lite extra uppskattning till någon man älskar ska man väl inte förkasta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0