Rörigt Värre

Jaaa jag vet att ni skriker efter en uppdatering!

Nåväl, de senaste dagarna har flugit förbi ganska fort, och alldeles snart är praktiken över.
Har lite blandade känslor inför det faktiskt.
Det ska ju bli skönt att få sova till längre än fem, och det ska bli roligt att träffa alla i klassen och skolan, men samtidigt kommer jag ju sakna alla som jag lärt känna under praktiken och dessutom måste man ju börja anstränga sig och ta tag i saker när skolan börjar igen.
Som t.ex. projektarbetet.

Och apropå projektarbetet så hade vi faktiskt ett möte i tisdagskväll. Fyra av nio kom.
Underbart.
Nej men vi tog faktiskt en hel del viktiga beslut och vi ligger långt före många andra grupper så panik känns inte nödvändigt ännu.
Menj ag har bestämt att den vecka jag är ledig ska jag ägna lite tid åt att skriva mitt individuella arbete, för jag har ju inte kommit så himla långt på det.
Och apropå den vecka som jag har ledigt, jag har inget sportlov, mitt eget beslut faktiskt, för jag vill sluta en vecka tidigare så att jag dels får lite tid att vila upp mig innan skolan drar igång, dels får lite tid att skriva mitt arbete på och så får jag inget avbrott från praktiken så jag får allt gjort i ett kör.
Det är ganska skönt samtidigt som jag känner att det där lovet skulle sitta fint.
Så medans ni alla ligger och har sovmorgon hela nästa vecka så går jag upp fem och jobbar.
Sucks for me.

Och jag har kommit på lite nya regler som sätter igång att gälla från och med idag.
Ingen smsar mig före fem i sju på morgonen.
Jag fryser dygnet runt nu för tiden för det är iskallt vart jag än är (om man bortser från Kalles rum som sällan är kallt, men jag är ju sällan där så det drar ju itne jag nån nytta av) och om jag får ett sms så måste jag läsa det. Det är bara så det är. Så om ni smsar mig medans jag går till jobbet kl 6 på morgonen måste jag alltså ta av mig vantarna (och gärna stanna eftersom det är så jäkla halt så jag kan inte gå om jag inte tittar vart jag sätter fötterna) vilket bara bidrar till att jag under heöa den dagen fryser ännu lite till.
Ingen ringer före halv fyra.
Jag kommer inte få toppbetyg från chokladfabriken eftersom jag inte kan så mycket om det som de gör, men jag behöver ju inte sänka mitt betyg genom att folk ringer mig hela tiden.

Skärpning!

Igår fick jag världens ryck och satt i säkert en timme och spelade på mitt fina piano.
Och jag blev jätteiriiterad när Kalle ringde för han ville ha lite sällskap på vägen hem från träningen, men han avbröt mitt flow så då fräste jaglite och sen fick han gå ensam.
Men han verkade tycka att jag spelade och sjöng fint iaf när han kom hem.

Har jag någonsin sagt att jag är väldigt blyg när det gäller att sjunga?
Iaf i nyktert tillstånd.
Så det händer inte så ofta att jag sjunger så högt så det hörs tydligt för folk runt omkring.
Men det gjorde jag igår, det var därför jag blev irriterad när han ringde.

Men vi har bokat bord till Enskede Värdshus imorgon så vi ska äta middag där. Det blir lite mysigt att göra nåt sånt, för det gör vi inte så ofta.
Mest med tanke på att vi har väldigt lätta plånböcker.
Och nästa fredag ska jag på after work.
Ha!

Nej, det blev ett väldigt förvirrat och rörigt inlägg, men det är iaf det som jag har på hjärnan nu.
Så det delar jag med er.
Känn er hedrade!

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0