Skyll Inte På SL, De Gör Så Gott De Kan

Snökaoset igår, ja jag kan säga att jag fick min beskärda del av det.
Blev alldeles chockad när jag kom till Högdalen och såg att alla bussavgångar därifrån av inställda.
Jag blev ännu mer chockad när jag fick reda på att hela länets busstrafik var inställd.
När jag senare fick reda på att det tåget jag åkte med var det sista som gick innan elen försvann på gröna linjen blev jag irriterad.
Kunde den inte ha pajat några minuter tidigare, så hade jag sluppit en jäkla massa besvär?!
Alla bussar inställda, norrgående tåg stillastående och gröna linjen strömlös mellan Gullmars och Hagsätra- min linje.
Jag var alltså helt fast för alla mina vägar hem var kapade.
Dessutom var dagen helt värdelös på praktiken, fick bara göra skitgöra så mitt humör var nere på långt under nollan.
Sen skulle jag hem och sen till Märsta.
Så blev det inte kan jag säga er.
Malin fick åka hem till mig och hämta mia grejer som jag skulle ha och sen kom hon och MArkus och hämtade mig med bil och så åkte vi direkt till Märsta.
Vilken jävla Day After Tomorrow dag!!!!
Men nu är det över och solen skiner igen.
Gårdagen vart ganska lugn eftersom det inte var så många som hade möjlighet att ta sig ut till Märsta, men det var trevligt ändå.
Men det blev en tidig kväll för mig, dels pga att mitt humör fortfarande var långt ifrån på topp och dels för att det sliter på en att gå upp fem varje morgon.
Men idag blir det bättre, det kommer mer folk, så det blir mer av en fest idag och jag har fått sova några timmar och humöret har höjts.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0