Nu Ska Det Här Inlägget Äntligen Publiceras Efter Många Dagars Krångel!

Alla hjärtans dag vet jag att några är nyfikna på att få veta hur det gick för oss.
Så here we go.
Först spenderade jag dagen med att göra hjärtformade praliner, tårtor, macroner, kakor etc så jag var helt uppfylld av hjärtan när jag kom hem (inte av att jag ätit för många, för som sagt: choklad är inte my cup of tea, utan känslan).
Karl banan mötte mig i Högdalen och vi gick sakta hem.
Eftersom alla grejer till skattjakten var utlagda så fick han inte gå till så många ställen i huset. Vardagsrummet och toaletten var faktiskt de ända rum hann fick vara i.
Vi låg tillsammans på soffan och myste en stund som vilken dag som helst, och sen satt det igång.

Tanken var att medans jag lagade middagen, som var noga utplanerad efter Kalles smak och tycke (meny kommer nedan), så skulle han få gå skattjakten. Lagom till att han kom till sista ledtråden skulle jag vara klar och ha dukat upp värsta picnicen på mattan i mitt rum, men riktigt så blev det inte.
Jag tänkte att Kalle är ju smart och tänker logiskt i vått och torrt så därför får han vänta med startskotten till skattjakten tills jag är nästan klar med maten.
Så blev det, men grejen var den att han var verkligen inte snabb alls.
Inte nånstans, förutom den gången då han hittade ett blindspår som inte ledde nånstans.
Så medans maten stod på golvet i mitt rum och kallnade fick jag hjälpa honom med skattjakten.
Tillslut hade han hittat alla saker han skulle hitta och kommit till sista ledtråden: att gå in till den största skatt han någonsin fått. Den ledtråden klarade han förvånansvärt fort.
Så när han kom in till mig satt jag på golvet med massa kall mat, alla mina kuddar uppuffade längs sängkanten så vi skulle få det mjukt och skönt, och vartenda ljus jag äger tänt.

Meny

Plättar (en av Kalles favoriter och en av mina absoluta hatobjekt, men vad gör man inte för den man älskar?) men vaniljglass och blåbär (Kalles favoritbär, men det visste jag faktiskt itne, jag tog blåbär för att jag tyckte att det skulle passa till plättar)
Creme Brulee med karamelliserad ananas (speciellt önskat av honom själv)
Och gott och blandat (för att jag skulle ha något gott i skålen som jag skrev om i föregående inlägg)




Kalle fick ett kort som jag tycker passar perfekt för att beskriva oss (främst honom)




Dessutom köpte jag en penna med osynligt bläck, och den enda ledtråden han fick var att han skulle lysa med lampan för att hitta nästa ledtråd.
Han tänkte först att jag hade skrivit med en osynlig penna och att han skulle hitta texten genom att lysa på den, men sen tänkte han att jag inte var smart nog att komma på något sånt!!!!


Jag fick den här nallen, och en liten berlock av en änglavinge till mitt armband.
Jag fick en vinge för att jag är en sån ängel, men jag kunde inte få den andra än, för då skulle jag ju flyga upp till himlen.
Han gör det inte ofta, men han kan när han vill!

Jag fixade dessutom kort till ramen jag fick av honom i julklapp.

(Kortet på mig ska helt klart bytas ut, för inte för att vara taskig, men Daniel har inget att göra i den ramen, men det kort jag hade planerat att ha på mig visade sig vara för stort, så jag fick ta ett provisoriskt tills jag hittar ett bättre)

Kvällen avslutades med att vi satte ihop fotbollsspelet som jag köpt till oss för att vi skulle ha något att göra tillsammans, när vi inte kommer på något annat, och sen fick jag en massage!
Det händer inte heller sådär jätteofta, så jag måste faktiskt säga att min extremt oromantiske pojkvän ansträngde sig för min skull, och för det är jag stolt över honom.

Puss.

Kommentarer
Postat av: emma :]

naaaw!

2011-02-18 @ 12:15:17
URL: http://tarrytown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0