Vi Tuffar På I Livet

Igår kom jag hem med brännblåsor och brännmärken över hela armarna, för jag spenderade större delen av dagen med att koka marmelad.
Det låter ganska tråkigt, men det var faktiskt rätt kul ändå.
På kvällen kom Kalle och vi gick och åt kinamat.
Trerätters.
Jag tog en jäkligt stark soppa, som jag knappt kunde äta, och Kalle tog en enorm vårrulle. Sen blev det friterade räkor och friterad kyckling och biff med bambuskott. Sen avslutades det med friterad banan och glass.
Healthy!
De har gjort om resturangen sen jag var där sist, och det är mycket finare nu, fast grymt mycket segare service.
När vi kom hem tog vi ett varmt bad och jag passade på att förhöra Kalle till hans engelskaprov.
Sen konstaterade vi att jag hade feber, och då var det bara att bädda ner sig i sägen och glo på pensionärsjävlar.
Hur fruktansvärt det än är, så finns det fördelar med att vara sjuk.
Kalle är ingen toffel i vanliga fall, men när jag ligger i sängen, alldeles ynklig och hostar lungorna ur mig så jag hans prinsessa. Han är så söt och snäll och gosig då.
And I like it!

Lite pinsamt är det däremot att ringa tredje dagen på praktiken och säga att man inte kan komma för att man är sjuk. Det ger nog itne så bra intryck.
Men jag tror nog att de heller ser att jag stannar hemma än kommer till jobbet och smittar alla andra.
Jag har ringt och sagt att jag inte kommer imorgon heller, för febern har inte sjunkigt och hostan har bara blivit värre.
Tror det är dags att ta fram morfinmedicinen och kurera hostan med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0