Att dagarna går så fort!

Efter hemskheterna på måndagsmorgonen åkte jag iväg och tröstshoppadew lite innan jag åkte hem och sökte lite jobb. Jag har nu hittat det perfekta jobbet och håller tummarna för att jag får det!
I tisdags lämnade jag mitt CV på det perfekta jobbet och gick sedan och handlade jäst, för igår, då jäklar var det storbak här hemma!
Massor att baka inför midsommar!
Äpple och kanelmuffins, tiger/bålbärskaka, snekakor (även kallat sirapskakor eller kolakakor) och sist men inte minst kanelbullar!
Första gången på två år som jag bakar kanelbullar!
På kvällen åkte jag och pappa och handlade lite till midsommar och dagarna runt omkring, och vi slog återigen rekordet på melon. Det förra viktrekordet låg på 12,3 kg, iår blev det 14,0kg! Jäklar vad vi ska sätta i oss melon!
Nu har jag precis kommit hem från en väldigt solig och rolig lunch med Manda inne i stan! Inte så fruktansvärt god mat, men med rätt sällskap kommer man långt!
Nu ska jag packa lite åt mig och Kalleballe eftersom vi åker imorgon, ut till skärgården som varje midsommar.
Det ser jag fram emot!

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0