Ett Stilla Regn

Call in sick var det som gällde idag.
Men inte hänger jag läpp så länge för det.
Fick ju massa kvalitetstid med Kalle istället.
Vet inte hur jag ska göra imorgon, de lär inte vilja ha mig där, men jag vill ju gå sista dagen + att jag måste ta hem all grejer.
Jag åker väl dit på morgonen så får vi se hur det blir.

Jag fick en kartong med flytta hemmifrån grejre från mormor när jag fyllde 18.
Eftersom det satt en lsita på den med vad den innehöll har jag aldrig öppnat den, men jag gjorde det idag.
Och där låg en till lapp.
Där det stod att jag har fått ärva min mormors mors finaste linnehanddukar.
Kanske inte så jättespeciellt för er, men det är en väldigt fin gest och jag uppskattar verkligen att det var just jag som fick dem, och inte nån av mina andra kusiner.
Min lista på grejer som jag fått ärva från långt bak i släkten börjar bli lång nu, och det är väldigt roligt.
Saker som har funnits i familjen i massor, massor, massor med år har landat hos mig.
Och kommer gå vidare till mina barn, och barnbarn, och barnbarnsbarn osv.
Jag tycker sånt är ganska häftigt.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0